Friday, July 17, 2009

Mini Library

Oitt .... kali ni aku nak cite pasal rak-rak buku kat umah aku ni. Hmmm, kira macam mini library la. Ekceli cik abe aku ni suka beli, kumpul & baca buku. Bila dia pi travelling memana, kompom dia beli buku. So, kumpul punya kumpul, beli punya beli ... haa, amik ngko. Dah menimbun-nimbun dah, hekssss.

Yang ni buku campur-campur. Pasal komputer, novel, majalah, buku anak-anak aku termasuk la jugek.


Haa, yang ni plak kitab2 dan buku agama cik abe aku. Bila la dapat khatam sume buku2 tu ye .... Insya-Allah, heh heh heh.

Sebenonye hobi cik abe aku ni menurun daripada arwah bapak mertua aku. So, kemana tumpahnya kuah kari dal kalau tak ke roti canai kan ....?, haaa, gitu la lebih kurang. And skang ni hobi dia plak menurun kat anak-anak dia a.k.a anak-anak aku le jugok ;D


Masa ni aku masuk contest 'Perpustakaan Keluarga Peringkat Negeri Sarawak'. Tahun 2006, Al-hamdulillah, dapat no 3. hehehehe



Yang ni trofinya. Selain trofi dengan sijil, ada la jugak hadiah wang tunai :D


P/S: Kalau nak pinjam, moh le ke umah. Takde register fee pon .. hik hik hik. One more, mende2 yg bukan buku dalam gambo tu .... abaikan je la ekk.

13 comments:

  1. bagusnya ada library dlm rumah..bagus juga kan tanamkan minat membaca dlm diri anak2..kumpul skit2 tgk bayak..boleh buat library

    ReplyDelete
  2. syahadah,
    Ha'ah .... betul 3x. Saye ni x minat kumpul mende2 lain ... so, kumpul le buku :D

    ReplyDelete
  3. bestnya byk buku.suka jgk membaca tapi bc novel2 cinta , majalah2..he he he..tp jadilah kan atleast anak tgk kita membaca dia pun minat jgk membaca kan?

    ReplyDelete
  4. bagus btol la dlm umah ada mcm ni...
    nak buat gak kat bilik atas tu mcm library mcm ni...
    tp lom ada masa lagi...uuuhuhuu
    mcm ni mesti turun kat anak pulak nnti...

    ReplyDelete
  5. softtouch [Hanim],
    Ha'ah .. anak2 belajar dari mak ayah depa. So, rajin2 lah membaca, ye :D

    mamadanish78,
    Takpe .. slow2. Sikit2, lama2 jadi bukit, kan .. kan .. kan ..?? ;)

    ReplyDelete
  6. Saye nak bat pinjaman buku lah..hehehe... Bagus la ade mini library kat umah... memupuk semangat membaca di kalangan anak². tingin nak bat tapi ntah la bila.. heheh

    ReplyDelete
  7. AUNTIE..firas nk pinjam satu buku leh? hehehe..beshnya rumah auntie ada mini liabary,nnti firas nk terjah la..geram tgk buku2 tu..hik3x:p

    ReplyDelete
  8. shiemz,
    Nak pinjam ... moh le ke umah ;D. Takpela, bak kata pepatah, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan .... Insya-Allah

    zieha,
    Boleh Firas .. nak pinjam 1,2,3 ... berapa2 bijik buku pon bolehh, Firas punye pasal tade hal nyer, hik hik hik. :D

    ReplyDelete
  9. nak pinjam rak boleh. x nak buku. nak rak buku. ahahah~

    ReplyDelete
  10. ^inas^,
    Omak aii .... kek mano ese nak lotak buku kalau ekau dah ambik rak buku ehh .. :P akekekeke

    ReplyDelete
  11. aku ada gak hajat nak wat gini.. tp aku baru ada ciput jek buku ilmiah koleksi pribadi aku tuh.. yg ciput tuh pun aku lum abis geledah. InsyaALLAH niat tuh ada nak baca kulit ke kulit.. tp lum berjaya gik

    ReplyDelete
  12. Jasmin,
    Takpe kak .... slow2, Insya-Allah. Niat tu dah ada, Al-hamd. ;)

    ReplyDelete
  13. Wahh,bagusnya...(^_^) suka tengok laaa,kat rumah saya ada satu lemari je untuk buku,tu pun tak banyak,buku zaman2 bujang dolu2...apapepun tabik ah ngn kak Ina sefamily...caiyook!

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin

Jantung Hatiku .....

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers